5 lutego 2010

ograniczenie zużycia energii - dlakieszeni

Spanie…. nie ma nic bardziej przyjemnego… jak ja to lubię, tak po prostu się położyć i odejść w sen sprawiedliwego, a jeszcze lepiej jest jak się przyśni coś co nie jest związane z szarą rzeczywistością, coś bardzo kolorowego, pełnego swobody. Już się nie mogę doczekać kolejnego odejścia…  ucieczki od tych ciągłych myśli, co zrobić by w kieszeni było więcej
Z tego co wiem człowiek przesypia około 30% swojego życia, jak się tak głębiej nad tym zastanowić jest to wiele, wiele lat , to bardzo dużo. Mimo że sen jest bardzo przyjemny ale jak tak o tym myślę, mam wrażenie że dużo tracę, czasu, pieniędzy. W czasie snu nie mam świadomości tego że muszę oszczędzać, no chyba że jakieś sny mi to podpowiadają nieświadomie…. Bardzo dużo używa się  urządzeń chodzących cały czas,: telewizor, lodówka, zamrażarka, kocioł i itp., włączone ciągle, zżerają  dobra naturalne i moje pieniądze. Przecież w trakcie snu można ograniczyć zużywanie energii poprzez:
•    wyłączenie telewizora, radia, komputera i innych zbędnych urządzeń
•    nauczenie się wyłączać na noc funkcję stand-by we wszystkich domowych urządzeniach
•    poprzez zmniejszanie temperatury przed pójściem spać, najlepsza temperatura na sen to 14-18 stopni C.
•    upewnienie się czy wszystkie niepotrzebne światła są wyłączone, natomiast te lampy które muszą być włączone powinny mieć żarówki energooszczędne, diody. Może warto pomyśleć o czujnikach ruchu.
Każda pora dnia jest dobra na ograniczanie zużycia energii...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz